Varasuvine auto konditsioneeri hooldus tagab mõnusad sõidud iga ilmaga

Suvised ilmad toovad endaga tihtilugu kaasa nii planeeritud kui planeerimata sõite. Selleks, et need sujuksid mõnusalt ja viperusteta, tasub ennetavalt lasta kontrollida oma auto kliimasüsteem ja veermik.

Auto kliimaseade ja konditsioneer mitte ainult ei jahuta autot palava ilmaga, vaid eemaldab ka üleliigse niiskuse. Sobiv kliima autosalongis on oluline, et juht suudaks vaatamata välistemperatuurile säilitada oma koordinatsioonivõime ning hoida tähelepanu liiklusel. Samas on oluline mõista, et seadmete hooldus ei tähenda vaid külmaine lisamist süsteemi ning regulaarne hooldus on oluline, hoidmaks ära hilisemad tõenäoliselt juba aja- ning rahakulukamad remonttööd.

Hooldus

Tavapärase kliima hoolduse kestus on ligi tund. Kõigepealt kontrollitakse hooldusseadmega süsteemis oleva gaasi kvaliteeti. Pärast kontrolli tõmmatakse gaas hooldusseadmesse ning süsteem tõmmatakse vaakumisse, et võimalikult palju niiskust välja saada. See on vajalik, et süsteemid toimiks korrektselt ja kliimakompressor kauem vastu peaks. Seejärel pannakse vastavalt kliimasüsteemi uus õli (PAG või POE) ning külmaine. Kui süsteemist väljatõmmatud gaas oli kvaliteetne ning ca 99% juhtudest see seda on, siis seda taaskasutatakse ning uut gaasi lisatakse juurde vaid nii palju, kui vaja ning gaasi hinda arvestatakse vaid lisatud koguse võrra.

Kliimasüsteemi korrektseks toimimiseks ja piisava jahutuse jõudluse tagamiseks ka kõige kuumemal suvepäeval, on ülimalt oluline täita süsteem väga täpse külmaine kogusega. Nimelt vale täitegaasi koguse korral võib pump välja lülituda või kliimasüsteem tekitada häirivat heli. Oht vale gaasikoguse lisamiseks tekib siis, kui kliimaseadet täidetakse ainult töö rõhu järgi. BM Autos kasutame BMW tehase poolt aktsepteeritud seadmeid, et gaasi kogus saaks täpne. Külmaine kogust arvestatakse grammides ning igal mudelil on see erinev, BMW-del jääb see enamasti 400-1500 grammi vahele. Keskmiseks koguseks võib pidada u 700 g.

Normaalseks aastaseks gaasi kaoks peetakse u 10% ning vanematel autodel võib see % isegi kõrgem olla. Arvestades külmaine kadudega, soovitame BM Auto poolt sõiduki kliimasüsteemi vähemalt iga 2 aasta järel põhjalikumalt hooldada.

Kui kliimahoolduse alguses selgub, et süsteemis pole piisavalt gaasi, võib see viidata lekkele. Sellisel juhul alustatakse hooldust hoopis lekke leidmise ja likvideerimisega.

Millest tuleneb konditsioneeri gaaside hindade erinevus?

Autodes on aegade jooksul kasutatud erinevaid konditsioneeride täitegaase ehk külmaineid. Näiteks kunagi laialdaselt kasutusel olnud A12 on tänaseks keelustatud oma kahjuliku mõju tõttu keskkonnale. 1990ndatel võeti kasutusele R134a, kuid tänu teadlaste uurimustöödele on selgunud, et ka selle mõju pole kiita, sest globaalsest vaatest võib isegi osooniauke põhjustada. Alates 2015. aastast on hakatud kasutama “rohelisemat” ja jätkusuutlikumat külmainet R1234yf.

Keskkonna vaatest saame võrrelda näiteks gaaside globaalse soojenemise potentsiaali ehk GWP-d (Global Warming Potential). Kui R-134a puhul on GWP näit 1300, siis R-1234yfi GWP näit on alla 1. Sellest tuleneb ka täitegaaside suur hinnavahe. Kliima hooldus ise maksab BM Autos 70 eurot ning sellele lisandub külmaine maksumus vastavalt kulunud kogusele (gaaside kehtivad hinnad on välja toodud meie kodulehe hinnakirjas).

BMW enimlevinud kliimaseadmete probleemid

Tänu oma pikaajalisele kogemusele BMW-dega, teame mõnede mudelite juures tähelepanelikumad olla. Nimelt oleme mõnede mudelite juures täheldanud sarnaseid probleemkohti:

  • 5. seeria BMW-d, mida toodeti 2009-2016: Kliimaradiaatori korrodeerub ajapikku, võivad tekkida augud ja lekked.
  • 1. ja 3. seeria BMW-d, mida toodeti 2003-2013: kliima toru korrodeerub, tekib auk, mis omakorda põhjustab lekkeid.

Kui radiaatorist on rõhk välja läinud, siis kliimasüsteemis olev kuivati tõmbab enda sisse niiskust ning see võib hiljem veel lisaks vahetust vajada. Siiski, kui regulaarselt kontrollis käia, saab seda ennetada.