Nagu nimigi ütleb, tegelevad multibränd töökojad erinevat kaubamärki kandvate sõiduautode remont- ja hooldustöödega. Nende eeliseks võib olla kohati soodsam teenuse hind, kuid samas pole neil eeliseid, mida ühele kindlale margile pühendumine endaga kaasa toob.
Mitmed lukksepad on öelnud, et ei soovi BMW-dega tegeleda, sest need on enamus teiste automarkidega võrreldes tehnoloogliselt keerukamad sõidukid ning tihti on neil palju eripärasid ja lisavarustust. Samas ühele konkreetsele brändile keskendudes ning end koolitades, õpid seda aja jooksul läbi ja lõhki tundma ning võimalikke tüüpvigasid ette nägema ja ennetama. Just seda me oma kollektiiviga BM Autos olemegi enam kui viimase 10 aasta jooksul teinud.
Kui õli oskavad ilmselt kõik töökojad edukalt vahetada ning see on üsna standardne tegevus, siis oluline on näha oma töölõigust veidi kaugemale ning märgata võimalikke reageerimist vajavaid detaile ka kõrvalasuvate osade juures. Tegeleme bemmidega igapäevaselt, oleme paljude muredega juba kursis ehk teame juba eeldatavalt, mida mingi asi endaga kaasa võib tuua ning oskame märgata võimalikke murekohti veel enne, kui neist reaalselt probleemid saavad.
Multibrändi töökodadel võib vea otsinguks kauem aega kuuda, sest margid on oma ehituselt ja toimimiselt siiski erinevad ning tihti pole nad vea otsingutele keskendunud. Kui tegemist on nende jaoks uue veaga, siis võib selle leidmiseks kuluda ka 10 või rohkem tundi, samas, kui spetsialiseerunud töökojas ei raisata enda ega kliendi aega, vaid lähtutakse tehase poolt ette antud punktidest ja omast kogemustest, mis on enimlevinud probleemid ning kontrollitakse kohe asjakohasemaid osi ja süsteeme hoides nii tööaega kokku.
Kui mingit tööd teha nt mootori kallal, siis tihtipeale pole multibrändide töökodadel vastavat tarkvara ja seadmeid, millega auto parameetreid hiljem kalibreerida. Mootori keti vahetuse tööd nõuavad äärmist punktuaalsust. Näiteks keti ajastus peab olema reguleeritud väga täpselt vastavalt juhendile ja sisselaske kollektori puhastamisel on vajalik õhumasside adaptsioonide ehk õpitud väärtuste nullimine, kuid need tööd vajavad spetsiifilisi tööriistu ja seadmeid. Lisaks määravad enimlevinud BMW-d endale ise hoolduse ja seda saab lugeda võtmest just spetsialiseerunud teenindustes, sest tihtilugu pole multibrändi töökodadel võtme lugemise seadmeid ega tarkvara. Siis lähtutakse hooldusel pigem üldteadmistest, kui sõiduki reaalsetest vajadustest.
Kui multibrandi töökodadel kohapeal tööriistu pole, tuleb need kas laenata, osta või ei saa tööd korrektselt ja tehase nõuetele vastavalt sooritada. See omakorda võib mõjutada töö tegemise aega ja kvaliteeti. Lisaks mõjutab töö kvaliteeti ka oskus neid tööriistu kasutada – igapäevase kasutamisega on ka töövõtted vilunumad ning tulemus parem.
BMW-dele spetsialiseerunud autotöökojana kanname hoolduse käigus ajaloo autosse. Hoolduse ajaloo kandmise käigus teeme autole elektroonika diagnostika testi ning sealt võivad ilmneda mõned vead – nt kui tehas on teinud tagasikutse mingile varuosale tasuta väljavahetamiseks vms. Teenusepakkujana teavitame sellises olukorras alati klienti. Samas multibrändi töökodades tihtipeale puudub võimekus hooldusraamatusse sissekandeid teha ehk säärane info jääb saamata ning kliendile edastamata. Samas on tehase poolt tehtavate tagasikutsete näol tihtilugu tegemist just turvalisuse küsimusega, mis nõuab kindlasti reageerimist. Hoolduse sissekande tegamata jätmine võib omakorda mõjutada auto hinda, kui seda on mingil hetkel soov maha müüa. Nimelt enamik inimesi hakkab kasutatud sõidukit ostes kontrollima just hooldusajalugu – kas see on olemas ja korrektselt täidetud.
Kuna BMW busse ei tooda, oleme soetanud BM Autole varuosade tarnimiseks Volkswagen bussi. Kuigi saaksime oma töökojas ka Volkswagenit edukalt hooldada ja remontida, oleme seda usku, et igaüks peaks jääma siiski enda spetsialiteetide ja põhitegevuse juurde ning seetõttu viime ka oma bussi teise hoolduskeskusesse, mis on just Volkswagenitele spetsialiseerinud.