Kui enamikel auto markidel on ette antud tüüpilised ja üsna standartsed hooldusplaanid, siis enamlevinud BMW-de puhul kalkuleerib sõiduk oma hooldusi ise vastavalt vajadusele. Nimelt salvestab auto kogu vajaliku info, mille põhjal saab hea ülevaate, mis hooldust täpsemalt on vaja. Hooldusinfo salvestatakse auto võtmesse selle kasutamise ajal.
Kuna võtmelt saadud hooldus- ning reaalse läbisõidu infot ei saa muuta, tõstab läbi võtme loetud info hoolduse sissekande õigsust ja usaldusväärsust. Näiteks BM Autos kanname tehtud hooldused BMW AG ametlikku hooldusserverisse, mis on nähtav ja kontrollitav üle maailma. Samuti teeme sissekande auto elektroonilisse servisraamatusse.
Ehk kui tood oma BMW teenindusse korralisse hooldusesse, saad olla kindel, et su auto saab just sellist hooldust, mis tal reaalselt vaja on. Sõiduk võtab hoolduse osas arvesse nii juhi sõidustiili kui üldist kasutust.
Suures plaanis võib BMW hooldusvälpasid jagada järgmiselt:
- Mootoriõli ja salongi õhufilter – tuleb vahetada iga läbitud 30 000 km või 2 aasta tagant. Eesti tingimustes on soovituslik välp pigem 15 000 km või kord aastas (v.a M-seeria mudelid*). Hooldusele kuluv aeg on sõltuvat mudelist u 1 tund.
- Suurem hooldus – selle raames vahetatakse mootoriõli, õlifilter, kütusefilter, mootori õhufilter, salongiõhufilter ning tehakse BMW üldkontroll. Suuremat hooldust tuleks teha iga teise õlivahetusega. Ajakulu sõltuvalt mudelist on u 3 – 4 tundi.
- Pidurivedeliku vahetus — iga kahe aasta tagant. Ajakulu u 1 tund.
- Piduriklotsid – vahetatakse vastavalt auto poolt kontrollitud ja arvutatud näidule.
- Manuaalkäigukasti ja differentsiaalide õlid – tehase poolt pole vahetusvälpa ette nähtud, kuid soovituslik vahetus peaks toimuma maksimaalselt iga läbitud 80 000 km tagant (v.a M-seeria mudelite puhul*).
- Automaatkäigukasti õlivahetus nõuab täpset protseduuride järgimist ja adaptsioonide nullimist spetsiaalse diagnostikaseadmega. Ajakulu antud tööl on u 2 tundi, kuid oleneb täpsemalt jällegi konkreetsest mudelist. Automaatkäigukasti õlivahetust BMW AG poolt pole ette nähtud, kuid käigukasti tootjafirma soovitab vahetada käigukastiõli iga läbitud 80 000 km järel.
- Vahekasti õli — tehase poolt pole vahetusvälpa ette nähtud, kuid vahekasti juhtmoodul küsib vahetust vastavalt vajadusele ja see selgub auto üldkontrollis tehtava vigademälu lugemise käigus. Soovituslik maksimum vahetusvälp on 80 000 km. Antud hooldus vajab samuti diagnostikaseadme kasutamist, kuna peale õlivahetust tuleb vahekast uuesti kalibreerida.
- Kliimasüsteemi hooldus – ei ole küll tehase poolt ette nähtud, kuid süsteemi korrashoiu mõttes on soovituslik kord kahe aasta jooksul üle kontrollida ja hooldada. Ajakulu u 1 h.
*BMW M seeria mudelitel on hooldusvälbad lühemad, need erinevad vastavalt mudelist ja mootorist.
Samuti võib lisavarustus tuua kaasa erisusi. Näiteks jalakäijaid kaitsva süsteemi puhul tuleb teatud aja tagant vahetada esikapoti amordid, et antud turvasüsteem õnnetuse korral kindlasti töötaks.
Olulised on ka auto üldkontrolli (Vehicle check) protseduurid, mille käigus kontrollitakse lekkeid, veermikku, välisvalgustust, eksplutatsioonivedelike taset ning tehakse elektrooniline vigademälu lugemine (nn. diagnostika test). Kuna BMW on tehtud mugavaks ja vaikseks, siis just selle kontrolli käigus tulevad enamasti välja vead, mida autojuhil endal on raske ja mõnel juhul isegi võimatu märgata.