Veermiku kontroll – miks ja millal peaks seda tegema?

BMW on teada tuntud premium klassi auto. Seda kinnitab näiteks heade inseneride töö tulemusel saavutatud sõidumugavus, mille tulemusel ei anna sõiduki veermiku kulunud osa või osad endast sõitjale otseselt märku ning laseb muretult edasi sõita. Vahetusvajadus selgub tavapäraselt alles siis, kui rehv on näiteks ebaühtlaselt kulunud. 

Vältimaks üllatuslikke remondikulusid on veermiku kontrolli soovituslik teha regulaarselt. Kulunud veermik mõjutab eeskätt sõidu turvalisust, kuid olulisel määral ka mugavust, kütusekulu ning rehvide kulumist. 

BMW näeb ette veermiku kontrolli koos iga teise õlivahetusega. Meie tingimustes soovitame seda  teha vähemalt kord aastas. Eriti, kui salongi on kosta kolinaid, kriginaid, undamist, juhtimine on muutunud ebastabiilsemaks vms. Kõik need sümptomid viitavad kulunud veermikuosadele.  

Veermiku kontrolli käigus vaatame üle mitmed detailid. Esmatähtis on tuvastada sillaosade kulumisaste ja/või selle kahjustused. Kuna kontrolli käigus tõstame auto üles, siis boonusena toome kliendile välja ka märkused võimalike lekete kohta, mida autoomanikul endal pole tihtilugu võimalik väliselt märgata. 

Selleks, et autoga oleks turvaline ja mugav sõita, kontrollime BM Autos järgnevaid komponente: 

  • Õõtshoobade puksid ja šarniirid – kulunud detail tekitab tavaliselt kolinat või kriginat ja mõjutab oluliselt juhitavust. 
  • Sillatala puksid – katkine puks halvendab sõiduki stabiilsust. 
  • Pidurisüsteem – korras ning hooldatud voolikud, torud, piduriklotsid ja pidurikettad mängivad olulist rolli turvalise sõidu osas. 
  • Amortisaatorid ja vedrud – kulunud amortisaator halvendab oluliselt stabiilsust ja juhitavust ning n-ö väsitab kõige rohkem ülejäänud veermiku osi. 
  • Veovõllid ja kardaani liigendid – kulunud osa tekitab raginat ja mõnel juhul ka kriuksumist. 
  • Rattalaagrid – kulunud laager tekitab undavat heli, mis üldjuhul sõltub sõidukiirusest. 
  • Rehvide seisukord – ebaühtlaselt kulunud või vigastatud rehv võib tekitada undavat heli ja vibratsiooni. 

Enamikel veermiku osadel kontrollitakse ja hinnatakse kulumisastet lõtku järgi. Meie jagame defektid veel omakorda kolme kategooriasse, sest selline lähenemine võimaldab kliendil paremini planeerida remonditööde kulusid ja aega. Kategooriad oleme jaotanud järgmiselt: 

  1. Ei ole ohtlik ehk võib sõita, kuid defektne osa vajab järgmisel hooldusel kontrolli või vahetust.  
  1. Saab sõita, kuid pole soovituslik ehk kulunud osa vajab lähiajal vahetust. Sõitmisega jätkamine mõjub halvasti teistele osadele ning mõjutab sõidu mugavust. 
  1. Ohtlik – detail vajab kohest vahetust ning sõitmine ei ole turvaline. 

Kulunud osadel veermikus on suur mõju ka tervetele osadele. Näiteks kui veermikus on 1 puks kulunud, siis hakkab see oluliselt mõjutama teise puksi liikumise suundasid, mis omakorda põhjustab selle teise puksi kiiremat kulumist ja väsimist. Seetõttu soovitame esimese kategooria kulumisastmega osad võimalikult kiirelt välja vahetada. 

Üleüldiselt muudab korras veermik sõidu mugavaks ja turvaliseks ning toob hästi esile BMW sõidumugavuse ja BMW AG poolt lubatud sõidurõõmu. 

Pilt: PRESSCLUB GLOBAL. PHOTO. The new BMW 5 Series Sedan, chassis (11/2009)

BMW veermiku kontroll - mis see on?