BMW tarkvara uuendus

Sellest artiklist saad vastused küsimustele:

  • Miks tasub BMW-de tarkvara uuendada? 
  • Millised riskid kaasnevad tarkvara uuendustega? 
  • Kuidas ise osalist tarkvara uuendust teha? 

 Oleme kuulnud ütlust, et juba kaheksakümnendate aastate BMWdel kastutati keerukamat elektroonikat, kui esimesel kosmosesse lennanud raketil, mis võib isegi olla tõsi. BMW on oma keerukate tehnoloogiate ja süsteemidega olnud alati üks automaailma teerajajatest. 

Kogu tehnoloogia juhtimiseks on tänapäevastel BMWdel olenevalt lisavarustusest keskmiselt 35 juhtplokki. Need kõik täidavad oma kindlaid funktsioone ja ülesanded, et sõiduki süsteem saaks korrektselt ja laitmatult töötada. 

BMW arendab ja täiustab juhtplokkide tarkvara pidevalt. Täiustatud tarkvara autosse saamiseks on vaja spetsiaalseid BMW seadmeid ja programmi. 

Tarkvarauuenduse aeg sõltub auto varustusest ja mudelist ning varieerub suuresti. Näiteks võivad keskmised uuendused kesta 1 kuni 10 tundi. Üldjuhul on uuematel BMW-de uuenduse aeg lühem ja vanematel pikem.  

BMW esindustes saab tarkvara uuendada ainult juhul, kui autol on kõik juhtplokid olemas ja korras. See tähendab, et juhul kui autol on muudetud näiteks meedia seadet, siis esinduses tarkvara uuendust enam teha ei saa – samas BM Autol on selleks lahendus olemas. 

Sama probleem on esinduses USA-st toodud autodega — 99% Ühendriikidest toodud autodel on vajalik enne esmaregistreerimist muuta tarkvara, et tuled töötaksid õigesti, vastavalt Euroopa nõuetele. Samuti on USA autodel erinev raadiosageduste vahemik. Tarkvara uuenduse käigus taastatakse algseaded ja eelnevalt tehtud muudatused on vaja eraldi uuesti teha.  

Millistel juhtudel on vajalik tarkvara uuendus ja mis sellega muutub? 

Tarkvara uuenduste tegemiseks on mitu põhjust. Esiteks on uuendust vaja teha siis, kui vahetatakse mõni juhtplokkidest, et need toimiks sünkroonis kogu ülejäänud süsteemidega.  

Teiseks on BMW tehase poolt tehtud tarkvara seadistuste uuendused vajalikud, et hoida süsteemid töökorras ning ärandamisvastased seadmed võimalikult turvalistena. 

Kolmandaks, uuendused on seotud rikke otsinguga. Nimelt täiustab BMW tehas pidevalt ka diagnoosimiseks vajalikku tarkvara, millega teha erinevaid komponentide ja süsteemide teste. Seega vahel tuleb ette, et auto tarkvara ei ole teatud süsteemide testimiseks piisavalt värske, et ühilduda diagnoosi tarkvaraga.  

Näitena võib tuua erinevate BMW mootorite nukkvõlli ajastuse (keti venivuse kontroll) n-ö elektroonilise kontrolli, mida auto vanem tarkvara ei võimalda. Samuti on tõrkeid ette tulnud adblue süsteemi testi teostamisel, kus süsteemi testi ei saa alustada enne tarkvara värskendamist. 

Tarkvarauuendust on vajalik teha ka lisavarustuse paigaldamisel. Alati kui me BM Autos originaallisavarustust paigaldame, sisestame vajaliku info muudatustest ka BMW andmebaasi. See tähendab, et tulevikus saab lisatud seadme tarvis muretult varuosasid tellida. Näiteks BMW Performance pidurikomplekti paigaldamisel tehtud tarkvarauuenduse järgselt on BMW varuosade andmebaasis olemas info tehtud muudatuste kohta, et tulevikus tellitavad piduriklotsid oleksid õiged. 

Uuendusi, mida BMW tehas teeb, on palju ja enamik neist jääb silmale nähtamatuks, kuid on ka märgatavaid näiteid. 

Mõned näited tarkvaras tehtud parenduste kohta: 

  • Uuemate diiselmootorite tahmafiltri puhastuse käigus võib tulla mootoriõlisse liiga palju diiselkütust – antud probleem laheneb tarkvarauuendusega – antud probleemiga on ka BMW tehase poolt tagasikutseid, millest külastuse korral teavitame ka meie oma kliente. 
  • Mootorite tühikäigu ühtluse parendamine külmalt. 
  • Tagaluugi automaatse avamisega seotud probleemid. 

Riskidest 

Nagu ka teistel seadmetel, millel tarkvara uuendatakse, on ka siin omad riskid. 

Üldjuhul modifitseerimata autode tarkvara uuendusega probleeme pole. Pigem tekivad probleemid autodega, millel keegi on teinud muudatusi kas tarkvaras või juhtplokkides (näiteks mitte originaal lisavarustuse ebakorrektse paigalduse tõttu). 

BMW tehas ütleb selgelt, et tarkvara uuendamisel on alati riskid ja uuenduse käigus tekkivad rikked jäävad peale garantiiaega auto omaniku kanda. Õnneks siiski selliseid juhtumeid, kus mõni uuendatav juhtplokk tuleb välja vahetada, on väga vähe ja siiani oleme BM Autos saanud taastatud ka plokke, mis on mujal tarkvara uuenduse käigus rikki läinud.  

Hea näitena saame tuua tulemooduli (FRM) sagedasti levinud probleemi, kus tulemoodul lakkab töötamast (tarkvara uuenduse, diagnostika või pingelanguse tõttu). Antud ploki korda tegemiseks on meil lahendus olemas ja kui viga on tekkinud meie tarkvara uuenduse käigus, siis meie kliendid selle pärast muretsema ei pea. 

Tarkvara uuenduse käigus võivad kaduda individuaalsed muudatused, mis ei ole tehase poolt standardis. Näiteks start-stop mälu funktsioon, erinevad muudetavad taustalogod, klaasile kuvatav lisainfo, jne. Ka need suudame uuenduse järgselt taastada, kuid vajame infot varasemalt tehtud muudatuste kohta enne uuendamist. 

Oluline on teada ka mootori juhtplokis tehtud muudatustest enne tarkvara uuendamist – nimelt kaovad uuenduse käigus tarkvaras tehtud muudatused. Näiteks nö ” CHIP tuning”. 

Tarkvara uuenduse vajadusel soovitame alati teha täis uuenduse võimalikult uue tehase pakutava tarkvaraga, kuid vajadusel on meil ka lahendus olemas neile, kelle autole pole täislahendus mingil põhjusel võimalik. 

Osaline tarkvara uuendus DIY: 

Hõlmab endas Bluetooth süsteemi, meediasüsteemi ja telefonidega ühendamisega seotud tarkvara uuendusi. Selle uuenduse saab teha iga BMW omanik ise. Täpsemad juhised on leitavad siit ning infot vanematele autodele leiad siit 

Antud uuendused puudutavad ainult eelnimetatud süsteeme ja ei uuenda siiski kogu auto juhtplokkide tarkvara. 

Tasub teada: 

Tarkvara uuenduse käigus uuendatakse autode juhtplokkide tarkvara. Sellest uuendusest jäävad välja navigatsiooni kaardi uuendus ja nutiseadmetega seotud tarkvara (näiteks BMW tahvelarvuti tarkvara), mida tuleb vajadusel uuendada eraldi. 

Kokkuvõtteks 

Tihti küsitakse meilt kas tarkvara uuendus on vajalik? Jah, on vajalik ja teatud juhtudel lausa möödapääsmatu, kuid enamasti ei vaja kiiret reageerimist.  

BMW on ehitatud nii, et tehasel on süsteemide tööd võimalik läbi tarkvara uuenduste muuta ja edasi arendada, mida pidevalt ka tehakse. Ajakohase tarkvaraga BMW on parem, kui tehase esmase tarkvaraga auto. 

Peamine põhjus tarkvara uuenduseks on see, et sinu BWW süsteemid töötaksid parimal võimalikul viisil! 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga